3. kesäkuuta 2015

Munarakkuloiden kypsyttelyä ja hyvät unenlahjat


Eilen siis oli toinen ultra, jossa selvisi vähän munasarjojen tilannetta. Munarakkuloita oli kehittynyt oikealle puolelle kolme ja vasemmalle puolelle viisi. Olin aluksi hieman pettynyt lukumäärään, sillä olin toivonut että kerättyä saataisiin hieman enemmän. Kehittyneet munarakkulat olivat kuitenkin kooltaan jo niin isoja, että lääkeannoksia ei kannata nostaa. No ainakaan hyperstimulaatiosta ei ollut mitään merkkejä tällä hetkellä. Lääkäri yritti kovasti vakuutella, että tämä on aivan hyvä lukumäärä ja että mieluummin kerätään vähemmän hyviä yksilöitä, joilla on hyvät mahdollisuudet kehittyä top-alkioiksi. Sain taas kuulla saman litanian, että sinä olet nuori ja terve ja sinulla on oikein hyvät mahdollisuudet tulla raskaaksi jo vaikka ensimmäisestä siirrosta. Muistan kuinka ensimmäisessä inssissäkin pidettiin niin todennäköisenä sitä, että tulisin jostakin kolmesta kerrasta raskaaksi, no en tullut. Lääkäri määräsi ensi viikon punktiota varten jo esilääkkeitä ja kipulääkkeitä, mitä minulle saa antaa. Saa nähdä miten pahasti pönttö menee sekaisin, kun en ole koskaan syönyt mitään buranaa/panadolia vahvempaa aiemmin!

Viimeinen yövuoro loppui tänä aamuna ja minulla on tapana nukkua aina vähän lyhyemmät unet viimeisin vuoron jälkeen, jotta seuraavana yönä uni tulisi suht normaaliin aikaan. Siksi olenkin yleensä laittanut kellon soimaan jo joskus 14 aikaan. Niin tein tänäänkin, sillä olen pistänyt gonalin aina 14-15 aikaan. En tiedä mikä meni pieleen, mutta heräsin vasta puoli seitsemän, enkä ollut uskoa silmiäni, kun katsoin kelloa. Olin laittanut kolme herätystä päälle, mutta minulla ei ole mitään muistikuvaa siitä, että olisin laittanut herätykset kiinni ja jatkanut unia. Koirakaan ei ollut tullut herättämään. En edes koe, että olisin ollut mitenkään kovin väsynyt aamulla nukkumaan mennessäni. Ei tässä muuten mitään vahinkoa olisi tapahtunut, mutta se gonalin pistäminen!  Muistaakseni se pitäisi kuitenkin pistää suurin piirtein samaan aikaan joka päivä ja nyt tuli kyllä aika pitkä heitto siihen. Pitää varmaan pikkuhiljaa päivä kerrallaan aikaistaa pistoaikaa, sillä tuo 14-15 on sopinut näin vuorotyöläiselle hyvin. Olen voinut pistää lääkkeen kotona joko juuri ennen iltavuoron alkua tai aamuvuoron jälkeen.

Nyt odotellaan perjantaina kolmatta ultraa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti