25. toukokuuta 2015

Vielä elossa ja edelleen lapseton

Nyt on ollut pitkään hiljaiseloa, joka on johtunut monestakin eri syystä. Yksi syy on ollut se, että mitään hoitoja ei ole nyt ollut. Tammikuussa oli kolmas inssi, josta en koskaan ehtinyt kertoa, mutta sen jälkeen ei ole mitään kovin kummoista tapahtunut. Toisesta isosta syystä kerron joku toinen päivä erikseen sitten.

Tammikuussa siis tehtiin vielä viimeinen IUI ja se yritys oli kyllä jo ihan fiasko kokonaisuudessaan :D (nyt jo pystyy nauramaan). Olin juuri vaihtanut työpaikkaa ja työskentelin nyt omalla paikkakunnalla samassa sairaalassa, jossa käyn hoidoissa. Kyseessä oli siis ensimmäinen viikko uudella osastolla ja en halunnut vielä sanoa esimiehelle näistä hoidoista, joten päädyin sitten salaa livahtamaan ruokatauoilla ensin ultraan ja seuraavana päivänä itse IUI:hin. Olin meneväni työpaikkaravintolaan lounaalle, mutta oikeasti nautin lounaaksi proteiinipatukan lapsettomuuspolilla. Ei ehkä kaikista fiksuinta salaa livahtaa, mutta toisaalta tuntui ikävälle kertoa esimiehelle ensimmäisellä viikolla että hei olen sitten seuraava potentiaalinen äippälomalainen.

Ultrassa oli joku uusi lääkäri toisesta sairaalasta ja tuntui että se oli ihan pihalla. Se alkoi muun muassa puhumaan että seuraavaa kertaa varten pitäisi nostaa reilusti letrozol annosta, jotta saataisiin reilusti enemmän munarakkuloita kuin 1-2 (taisi mennä iui ja ivf sekaisin sillä lääkärillä)! No en jaksanut jäädä inttämään aiheesta kun se ei ollut vielä ajankohtainen ja ajattelin sanoa asiasta sille tutulle lääkärille, joka on aina tehnyt itse IUI:n minulle. IUI määrättiin ultran perusteella jo seuraavalle päivälle, joka oli melko aikainen ajankohta minulle, sillä silloin oli vasta kp 11. Lopulta mulla alkoi menkat vasta kp 28, joten tuskin ovulaatio edes tapahtui tuolloin irroituspiikistä huolimatta (jonka pistin jo kp 10). Itse IUI meni hyvin niin kuin normaalistikin, mutta miehen siemennestenäyte oli laadultaan selvästi huonompi kuin aiemmat. Tuttu lääkäri pahoitteli sen aiemman lääkärin kummallisia suunnitelmia mun jatkoille ja poisti ne mun hoitosuunnitelmasta. Me sitten sovittiin, ettei lähdetä enää tekemään neljättä IUI:ta ja jos kyseisestä kerrasta ei tärppää niin pistetään meidät sitten ivf-jonoon. Kaiken tämän jälkeen en ollut kovin yllättynyt kun menkat alkoivat!

Nyt ollaan sitten jonoteltu siitä tammi- helmikuun vaihteesta tänne toukokuun lopulle ja ensi viikolla on ensimmäinen ultra ivf-hoitoihin. Aloitin jo aiemmin suprecur-nenäsumutteen käytön lopettamaan omien hormonien eritys. Näistä sitten myöhemmin lisää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti